Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TD

Pokud jde o počet lidí zaměstnaných v automobilovém průmyslu, tak si nevymýšlí ani jeden z autorů. Těch 12,7 milionů uváděných mým jmenovcem - stačí zadat do googlu odkazovanou zkratku ACEA a na dvě kliknutí zjistíte, v čem je rozdíl. Přímo se výrobou aut, součástek a příslušenství živí opravdu "jen" nějakých 2,2 milionu lidí. Ale na to se nabaluje celá řada dalších profesí: prodejci, opraváři, čerpadláři a další a další, viz http://www.acea.be/statistics/tag/category/employment-trends

Sám jsem k těm státem vynuceným "inovacím" také spíš skeptický. Regulace často řeší problémy, které by bez ní vůbec neexistovaly - např. nikdo normální by v Evropě nejezdil osobním autem na naftu, nebýt toho, že evropské státy naftu daní méně než benzín. Norma chce snížit spotřebu, tak se začnou vyrábět turbodiesely a ejhle, máme tu smrtonosné mikročástice. Tak norma zavede nutnost osazovat vozy filtrem pevných částic a ejhle, ono se to při jízdě ve městě zanáší, snižuje výkon a zvyšuje spotřebu. Norma chce další snížení spotřeby, tak se začnou vyrábět TSI, přeplňované benzíňáky. A ejhle - staré dobré pevné částice máme i u benzínu. A co na to regulovčíci? Překvapivě hodlají požadovat DPF i pro TSI.

Kvalitně naimplementovaný systém start-stop je ve městě fajn, ten hybrid asi taky, i když to stojí majlant. Ale když s tím budu jezdit dlouhé vzdálenosti, tak akorát povezu zbytečných 100 kg baterií a úspora se nebude konat žádná.

1 0
možnosti
JR

J56a77r83a 38R53a79n62k

15. 10. 2014 1:45

Prius Hybrid mne stal 29.000.--$CA. to neni nijak moc na uspory na benzinu, horsi to bylo v zime, je hrozne nizko na silnice, jinak to bylo prima auto, ale zustavala jsem predkem viset na zvysenem chodniku:-) a take zde jezdi veskere taxiky Prius, je to usporne, i po meste nejakych 5 litru, akorat si stezuji slepci, ze neni na prechodech slyset, prechody ovsem na zelenou pipaji, takze stiznost by byla v poradku, pokud by to museli udelat behem.

0 0
možnosti
Foto

Díky za článek. Není to první případ, kdy se komentátoři iDnes, resp. Dnes dostávají mimo realitu, častý je výskyt i na Technetu.

Podepisuji zejména poslední odstavec, protože hodně lidí se cítí být odborníky a povolanými k rozdávání mouder a té jediné pravdy. Většinou však dosti pochybné. R^

1 0
možnosti
LH

Pane autore, sice nejsem žádný expert, ale beru to z pohledu dělníka ve fabrice.

Za komunistů z naší vesnice vyjížděl jeden autobus (myslím tím autobus s lidmi na směnu) a spojení jsme měli na všechny tři směny.Autobus vozil lidi i do dalších vesnic, takže autobus z odpolední směny končil  v jiné vesnici, kde řidič přespal a rána nabíral lidi na ranní směnu.

Na to všechno stačil JEDEN autobus.Dneska vyjíždí z vesnice na padesát aut (a tomu Vy říkáte ekologie a operujete tím, že auta jsou ekologická), a to nepočítám auta z dalších přilehlých vesnic.V dnešní době autobusy na žádnou směnu nejezdí.

Zrovna tak, firmy lidi NUTÍ jezdit do práce autama.Když jsem scháněl práci, tak se mně v několika firmách ptali, čím budu jezdit do práce.Když jsem odpověděl, že autobusem (tenkrát ještě jezdily), tam mně řekli, že mně nechtějí, protože potřebují flexibilní lidi, kteří jim budou zůstávat přesčas a NEBUDOU se vymlouvat, že jim domů už nic nejede.

1 0
možnosti
LH

A ještě jsem chtěl dodat k tomu, že jsou auta cenově dostupná.

Jako dělník ve fabrice jsem si za komunistů za čtyři roky ušetřil na Š 120.Dneska si jako dělník za 4 roky na Fabii neušetřím, protože tenkrát se mně po celou dobu NEZVEDLY ceny základních potřeb (potraviny, voda, elektřina, doktor a léky).

Ukažte mně v dnešní době, které 4 roky se tyto komodity nezvedaly.A to nepočítám, že musím šetřit na to, když přijdu o zaměstnání a musím mít nějakou rezervu na přežití, což jsem za komunistů nepotřeboval.

0 1
možnosti
  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1597x
Vystudovaný matematik, poté působil 17let v centrální bance (od pozice referenta po viceguvernéra). Poté přes 5 let v poradenské firmě, ale také jako spolupracovník Bankovní asociace, člen různých poradních skupin a častý pisatel do médií. Mimo to spolupracuje s neziskovým sektorem či vede tréningové programy pro centrální bankéře v zahraničí.
Je ženatý, má celkem 3 děti a jednoho psa (menší živočichy nepočítá).

Seznam rubrik