Tragédie na silnici
Ani ne o tom, že po loňském za 3 roky nejvyšším počtu obětí dopravních nehod (565) máme dle dat ze srpna nanakročeno k dalšímu zvýšení této tragické bilance. Psát budu o své dnešní cestě do Prahy, kde jsem strávil den schůzkami a najel proto nějakých 50 kilometrů.
Cestě zcela obyčejné plné obyčejných zážitků.
Po výjezdu z naší vesnice (10 km na jih od Prahy), čekání na semaforu (opravuje se vozovka) a průjezdu omezení (připomínající místy tankodrom – ani dnes mi kolo neupadlo) jsme rychlostí asi tak 60 km v koloně (vepředu byl pomalý náklaďák) jeli k semaforu dalšímu, vzdálenému tak 3 km. Řidiči staršího SUV se to zdálo málo, a tak v pravotočivé zatáčce, s výhledem pár desítek metrů, začal kolonu předjíždět, asi ve víře, že auta v protisměru mají červenou (pokud tedy vůbec přemýšlel).
Po průjezdu dalšího semaforu jsme vyrazili dokonce povolenou sedmdesátkou a jeli už Prahou ke Zbraslavi. Na jejím počátku je přechod a omezení na 50. Auta opravdu zvolnila, aspoň trochu. To se nelíbilo řidiči černého kombíka, a tak přes odbočující pruh a zebru pár aut docela rychle předjel. Auta skoro respektující zdejší sedmdesátku zase obtěžovala tmavé MPV (s dětmi na palubě), a tak, asi tak stovkou, jich pár přejel a posunul se o 4 místa v řadě na nedaleký kruhák.
Na Lahovickém mostě byla červená, při čekání na nájezdu mne minulo pár aut krátící si cestu přes zebru, což bylo ale mnohem méně než počet těch, které se rozhodli ušetřit pár minut v koloně jízdou odstavným pruhem na odbočku na Barrandov. Byl to docela souvislý proud.
Na spojce do Stodůlek mne k mé radosti nepředjelo auto odbočujícím pruhem, což se často stává, a zaznamenal jsem tak asi jediné místo cesty, kde „někdo něco mohl spáchat a neudělal to“. Možná proto, že na silnici jsme byli sami.
Zato cestou na Smíchov, na Vrchlického ulici, kde je vyhrazený jeden pruh pro taxi, autobusy a záchranná vozidla, bylo ve vyhrazeným pruhu skoro stejně rušno jako ve vedlejším, s tím rozdílem, že auta porušující předpisy (ti, co tam patří, mne minuli, tuším, tři) jela a ostatní stála.
A na závěr, při čekání na červenou u porodnice v Podolí, kde semafor reaguje na hustotu dopravy za podjezdem pod Vyšehradem, se nechtělo pár desítek vteřin čekat majiteli zeleného sporťáku. S trochou rámusu přejel na tramvajový pás a na červenou vyrazil do centra.
Všem nám to hezky vyšlo.
Nikdo z těchto řidičů, který porušil dosti flagrantně předpisy, nikoho nezabil. Což je dobře.
Nikdo z těch, co jsem dnes viděl, tím nezpůsobil nehodu.
A nikdo z nich, alespoň podle toho, co jsem viděl, nebyl zachycen policií. Její auto, uklizené v bezpečí s řidičem, co si buďto něco četl, nebo si hrál s mobilem, byl na Smíchově a provoz kolem ho zjevně nezajímal. A tak zítra to jistě zkusí znovu.
Takže, možná si říkáte, vlastně dobrý… A navíc, docela dost řidičů, stejně jako já, k pobavení těch druhých, zřejmě z jejich pohledu nesmyslně lpěli na drobnostech typu dopravních předpisů.
Ale není toto právě cesta k tragédiím, které se u nás na silnicích dějí a je jen otázka času, kdy dojde k další z nich, a nikoliv zda k ní dojde?
A mimochodem, fakt si "cením" toho, že Ministerstvo dopravy delší dobu zkoumá, zda někde, na pár kilometrech našich obdivuhodně bídných dálnic, nezvýší rychlost na 140. To fakt pomůže. Řidič, který respektuje pravidla a využije této inovace, ušetří cenných pár desítek vteřin předtím, než možná stráví desítky minut čekáním v koloně, která se utvoří za nehodou způsobenou třeba jedním z těch, které jsem v Praze dnes potkal.
Luděk Niedermayer
Co papír snese?
Populární motoristický časopis Svět motorů se stále více zabývá elektromobilitou. Což vítám. Ovšem jeho texty někdy přinesou dost velká překvapení.
Luděk Niedermayer
O pokutách za autoemise příští rok a o tom, co limit „95“ může přinést
V příštím roce začne platit unijní limit na průměrné emise CO2 osobních aut ve výší 95g na km. Byl výsledkem jednání zástupců členských zemí Unie, expertů a automobilového průmyslu, a nastaven v roce 2013.
Luděk Niedermayer
Mission impossible na Čapáku...
Něco takového, aspoň dle mého názoru, bude objasňování toho, že hodnota reklamy, kterou si firmy holdingu Agrofert objednaly u Čapího hnízda (luxusní rezidence, sotva na dohled od silnice), byla v řádu stovekmilionů.
Luděk Niedermayer
České a regionální premiérovo fiasko
Je to skoro jako v té pohádce, kde dědeček měnil, až vyměnil. Premiér Babiš mohl "akceptovat" na šéfa komise pana Webera, což je politik, který má extrémně pozitivní pohled na náš region a nedělí Evropu na starou a novou.
Luděk Niedermayer
O třech malých věcech na Letné
O volební demokracii, o tom, že občané nejsou zaměstnanci a že čeští politici chrání a objevují hodnoty.
Luděk Niedermayer
Stát na cestě k obrovské elektro chybě?
Pan premiér se netají tím, že agenda ochrany životního prostředí a klimatu (možná s výjimkou „motýle“) mu je trochu proti srsti.
Luděk Niedermayer
Zlá Komise, hodní ministři a naše budoucnost
Premiér našel lepšího nepřítele, než jsou uprchlíci – je jím Evropská komise. Ta nejen šikanuje ho a jeho fond, ale dokonce neposílá do našeho rozpočtu dost peněz, a tak jsme ve velkém schodku.
Luděk Niedermayer
O střetu zájmu pana premiéra: co k němu (také) vedlo a jak dál?
Premiér Babiš má dle mého názoru jedinou možnost, jak si o chvíli prodloužit pobyt ve Strakově akademii.
Luděk Niedermayer
(Babiš) pod hladinou sítě…
Sociální sítě, respektive jejich dovedné a razantní využití politickými marketéry a těmi, co chtěli do výsledku promluvit, ovlivňují – někdy i zásadně – výsledky voleb.
Luděk Niedermayer
Kampaň už končí
V posledních par týdnech jsem nejen jezdil po mnoha místech naší země, bavil se s podnikateli, studenty, politiky i ostatními občany, ale také sledoval, jak vlastně „připrava na volby“ u nás vypadá.
Luděk Niedermayer
Před 15 lety…
... byl 1. květen, den našeho vstupu do Evropské unie. Tedy k jasnému, viditelnému kroku, který ukončil naše násilné odloučení od „evropské civilizace“ a návrat tam, kam historicky, zeměpisně i kulturně patříme.
Luděk Niedermayer
Selhala Evropská komise u konfliktu zájmu pana premiéra?
Zatím se mi zdá, že ano. A je to vážné. Nejde mi vůbec o to "potrestat Andere Babiše", neboť k posouzení jeho viny či neviny se musíme dobrat doma my sami. Jde o to, zda v Unii platí pravdla vždy a pro všechny.
Luděk Niedermayer
Mlčící Brusel a vzdalující se Evropa…
I při setkání s lidmi, kteří jsou fandové do společné Evropy a chtějí ji zachovat a rozvíjet, se dříve či později dostaneme k otázce „nekomunikace“ a „vzdalování Unie od občanů“.
Luděk Niedermayer
Pohádka o praní peněz...
Byla jednou jedna malá pobočka jedné velké banky v jedné malé zemi. A ta našla oblibu v zajišťování toku peněz pro nejasné zákazníky pocházející z nejasných zdrojů.
Luděk Niedermayer
Český ANO-jablečný sultanát
Nabídka českého premiéra šéfovi firmy Apple, aby třeba v budově ministerstva otevřel Apple store, je pozoruhodná z více důvodů. Proč si to myslím?
Luděk Niedermayer
Pražské unijní hledání...
Mám čím dál tím silnější pocit, že Andrej babiš se svou lačností po dotacích zamotal hlavu celé Unii.
Luděk Niedermayer
ANO, takto je to po našem...
Protestní hnutí, jako byly Věci veřejné nebo dnes u nás dominující ANO, těží často z chyb svých oponentů. Nejen těch, ke kterým docházet musí, neb jen ten, „kdo nic nedělá, nic nepokazí“.
Luděk Niedermayer
Co vše snese papír – případ elektroaut na iDNES.cz
Již několik dní na mne ze stránky iDNES.cz kouká pozoruhodný, redaktory portálu vybraný text o tom, jak v jednom braniborském městě všichni nadávají na elektroauta.
Luděk Niedermayer
Slepé trusty a problém pana premiéra…
Poté, co pan premiér oznámil představitelům Evropské komise, že svůj problém (s konfliktem zájmů dle EU pravidel) vyřeší, očekával bych, že se v diskusi o možném řešení dnes zákonům nevyhovující situace objeví pojem "slepý trust".
Luděk Niedermayer
Kdo má pravdu ve věci "střet zájmů a Andrej Babiš": názor si můžete udělat sami...
V linku najdete text právního servisu Evropské komise (o kterém předpokládám, že je autentický). Pokud váháte, "o jakou že to účelovku jde", stojí za přečtení, neb to lze pochopit poměrně snadno.
předchozí | 1 2 3 | další |
- Počet článků 55
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1597x
Je ženatý, má celkem 3 děti a jednoho psa (menší živočichy nepočítá).