Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V71í69t23ě53z17s12l98a15v 97Ř32í31p98a 5228632244981

Denně chodím kolem sídliště a večer je všechno kolem obsazené auty, mohl by mě někdo vysvětlit, jak se takové množství aut bude nabíjet, to bude na každém metru nabíjecí stanice, nebo budeme přeskakovat natažené kabely ? Auta stojí z důvodů nedostatku parkovacích ploch i ve vedlejších ulicích, tak tam taky budou všude dobíjecí stanice, nebo budu prosit u majitele domku, jestli by mě to nenechal dobít z jeho zdroje? Je to naprosto nedomyšlené a tím pádem odsouzené k zániku, jedině, že by se časem auta dobíjela solární cestou, ale to ještě nějakou chvíli potrvá.

+14/0
doporučit
9.1.2019 17:01
Foto

V94l16a25d68i30m23í19r 77K89r85o62u35p92a 8387528191392

Já myslím, že nikdo rozumný nerozporuje fakt, že budoucnost v dopravě elektřině patří. Ale... Ale dokud nebudou elektrická auta nabízet stejné "vymoženosti? jako zatím mají zážehové, respektive vznětové motory, dokud nepůjde el. auta dobíjet doma strčením zástrčky do zásuvky v garáži, dokud nebudou baterie takový výkonnosti, dokud nebude jejich rozměr a hlavně váha upraveny směrem dolů, do té doby si myslím že většina automobilistů na nějaké elektrické auto bude zvysoka kašlat.

+14/0
doporučit
9.1.2019 12:09

M90i73r52e61k 65Ř87í25h66a 8975941905803

Skoro by se chtělo říct, ševče drž se svého kopyta. Elektromobil jako hlavní dopravní prostředek individuální dopravy? To není ani hodně špatný vtip. Netvrdím že nemá budoucnost. Ale při dnešním dojezdu, rychlosti nabíjení a ceně nemůže "fosilním" vozítkům konkurovat. Nehledě na to, že chybí řádná dobíjecí infrastruktura (už vidím jak na sídlištích čouhá z každého okna kabel k autu) a že nemáme ani výkon eletráren a kapacitu přenesové soustavy. Elektropohon pro MHD (metro a tramvaje už máme) městské zásobování, taxikáře proč ne. Ale jak píšu, pokud nedojedu do Brna a zpět aniž bych musel "tankovat" tak je to spíš hračka pro bohaté.

+11/0
doporučit
9.1.2019 17:45

J91a77n 20Z26í66m11a 3253775903857

Víte pane Niedermayere to je hezké že se na to zkusíte dívát jinýma očima než já. A je dobré několik věcí doplnit.

To že město a své sousedy nejmenuji, neznamená, že nejsou. Jen jim, ani sobě nedělám zle. Vaše slova o fiktivnosti mých bývalých sousedů mi zní jako ono politické - (To není a nikdy nebude pravda !) nebo si doplňte jiné tisíckrát omílané tvrzení našich politiků.

Před lety ti kdo obhajovali obnovitelné zdroje, dokonce i politici, tvrdili, že je to energie zadarmo. Když dnes člověk rozpočítá čtyři tisíce za elektřinu, tak šest set z toho, činí položka "Podpora obnovitelných zdrojů". Tedy - do vzduchu vyhozené peníze. Tedy, naopak tu ekologickou energii doplácíme ze svého.

K těm technickým zázrakům. Citoval bych dvě auta. Auto paní pošťačky se jmenuje Streetscooter a skutečně ujede 110 km v létě a jako i jediné trochu topí - za cenu zkrácení dojezdu. Pro rodinu ale použitelné není.

+12/−1
doporučit
9.1.2019 16:50

J57i59ř44í 63V30o49r72l22í68č78e22k 9687314883716

p. Zíma najednou diskutuje :-) :-)

Pod svými blogy mu to nevoní RvRv

+9/0
doporučit
9.1.2019 20:09

J47a39n 28H10a12r32v27a28n 3967978175516

Elektroautům se zde obsáhle věnuje bloger Mirek Matyáš. On elektroauty jezdí, tedy má praktické zkušenosti, píše realisticky. Takže na rozvážku zboží dobrý, z Prahy do Brna nedojede - viz nebo blog 12.12.2018.

+9/0
doporučit
9.1.2019 12:53

V18i35l37é36m 40B47a14r25á91k 4266117669756

Nenormální zdroje energie (větrníky a slunečníky) se mají jmenovat peněžní elektrárny. Ničím jiným než našimi penzi nejsou poháněny. Bylo to vidět, když Vitásková odmítla podepsat na další rok výměr o dotacích, Jak vyhrožovali zastavením točení vrtulí.

Podíl evropských aut na celkových emisích CO2 ve výši 0,001 se sníží na 0,00077 (na 0,077 %), v poměru k celkovým světovým emisím CO2. Z toho také plyne, že miliardy a miliardy eur vrážené do vývoje technických nesmyslů typu hybridních hybridů jsou vynakládány naprosto nesmyslně. Nedávno byl v televizi díl Simpsonů ukazující elektromobil, který volal "nejezdím rychle ani daleko a kdo mě řídí, toho ostatní považují za homosexuála".

https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=463886

+8/0
doporučit
9.1.2019 19:03

Z92d85e36n21ě67k 32W56e30r54n29h71a96r77t 6887635392418

Mě na tom vadí ta veřejná podpora, dotace. Pokud si někdo spočítá, že se mu to vyplatí, že jezdí jen po omezených trasách, má to kde postavit a nabíjet, tak ať si to za své koupí. Proti tomu nelze nic namítat, naopak myslím, že třeba pro ty pošťačky a podobně profese je to ideální vozidlo. Ale proč by se to mělo dotovat, notabene i soukromníkům, a proč by měli mít výhody typu parkování v modrých zónách? Copak Tesla za milion zabere méně parkovacího místa než Fábie? Z ekologického hlediska je to pravděpodobně nesmysl, jen si někdo proloboval štědrou veřejnou podporu a tedy vlastně mu to platí všichni.

+7/0
doporučit
10.1.2019 8:36
Foto

I47v64a22n 96V63e85s41e52l81ý 4316268734797

Elektromobilem bych mohl odjezdit cca 85 až 90% svých jízd a dojezd okolo 130km by stačil, ale ... .

Kupovat si byť ojetý Fiat 500e (na ten jsem v inzerci koukal) za 350 000,- Kč a k němu mít ještě auto na těch zbývajících 10 až 15% jízd nevím. A to parkuji na svém pozemku takže pomalé nabíjení by asi nebylo ten hlavní problém. Bylo by to ekonomické? Těžko. A nemít to druhé auto na delší trasy a před cestou ho shánět někde v půjčovně nebo jinak? Mnohdy právě takové cesty neplánuji s dostatečným předstihem. Takže za mě zatím ne.

+7/0
doporučit
9.1.2019 14:28

V31l37a60d34i18m46í90r 16Z39e75m59a30n 3635160640380

Proč je to tak nepochopitelné, pane autore. Elektrobusy pro městské dopravní podniky, samozřejmě ano, tam jde jenom o to, aby ten bus vždy stačil dojet na nabíjecí základnu a místo něj vyjel na linku další. Hybridy jistě, ve městě na baterii, mimo město na benzin s tím, že se baterie bude tak i dobíjet. Ale eauta přece logicky musí trpět spoustou neduhů. V zimě špatně topí, respektive, nejlépe je netopit, abych dojel dál, musí také svítit - další problém elektroaut. I těch vámi uváděných 200 km je přece málo. Úplné nabití určitě trvá déle, než natankovat nádrž benzínu, na tu navíc dojedu určitě dál, než 200 km.

Pan Zima napsal velmi správný blog, elektroauta jsou stále ještě hudbou budoucnosti. Navíc on se zřejmě pozastavil nad tím, že některé firmy (ta německá pošta), to nasadila z propagačních důvodů.

Pro obyčejného uživatele nemá elektroauto žádný praktický význam. Tudy cesta nevede.

+8/−1
doporučit
9.1.2019 16:42

J61a57k50u84b 59B78o46h54o77n39ě98k 8945686859117

Díky autorovi za to, že tu snůšku nesmyslů o "německých elektroautech" okomentoval.

Pani Zíma asi dobře ví, proč pod svými články nepovoluje diskuzi. Bez oponentury se to mnohem lépe háže nesmyslnými čísly.

+10/−4
doporučit
9.1.2019 17:03

L39u56k73á97š 43B46u53r80g26e48t 4344185880622

Dobře shrnuto. Lituji neinformovaných či naivních, kteří uvěřili původnímu textu, který za běžné vydával elektroauto s dojezdem dvacet či čtyřicet kilometrů a kteří si myslí, že nabíjení je neřešitelný problém.

Technicky už jsou věci jako je dojezd elektromobilů vyřešeny. Chybí infrastruktura, ta tu ovšem před rozvojem aut na benzín také nebyla. Až bude benzín příliš drahý a elektromobily dostatečně levné, tak se to změní. I samo, tržně, bez Zelených a bez dotací. Bude to jen různě dlouho trvat.

Mezitím by se měla Evropa, tedy zejména Německo vzapamatovat z jiných forem ekošílenství, od přístupu k jaderné energii po normy na výkon vysavačů. Tohle je problém a ne to, že nějaký Čech žijící v Německu má souseda, jehož elektromobil je šrot.

+5/−1
doporučit
9.1.2019 12:34

T75o10m79á75š 23T29a72t75í88č29e51k 5900162550788

Chvála iracionalitě! Rv:-P;-€

+3/0
doporučit
10.1.2019 0:31

M47i95c47h52a74l 29K73a89n18d31a 7910187763335

Jako hlavní a jediné vozdlo elektromobil moc praktický není.

Avšak když žiju na vsi a nemám problém zřídit dobíjení, pak by se mi do naší flotily jeden až dva elektromobily docela hodily. Na cesty do práce (20km tam, 20km zpět) nebo na nákupy je to dobrá volba. Navíc beznutnosti výměny oleje, bez starosti o chladící kapalinu.

+3/0
doporučit
9.1.2019 18:32

J46o35s70e56f 90K11l38a28t 3289557663371

Také jsem ten článek považoval za silvestrovský vtípek.

+3/−1
doporučit
9.1.2019 16:34

V63á67c53l55a52v 40M96a12c78h 9529853648248

Snad skoro každý, kdo třeba auto texty na tomto portálu čte, ví, že dnešní elektroauta mají dojezdy v řádu 200 a více km.

Zdroj: https://niedermayer.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=695429

a ta elektroauta to vědí také?

+3/−2
doporučit
9.1.2019 12:56

M42i12r19e71k 54M31a20t94y51á51š 3934808433243

Blog co napsal pan Zíma je skvělý!!!!!!

Tři roky jezdím denně elektromobilem a teprve po přečtení článku pana Zímy jsem pochopil, že to vlastně nejde.

Zajímá Vás něco z elektromobilní praxe? Nabíjení, nabíječky dojezdy, zima? Tak ZDE: https://mirekmatyas.blog.idnes.cz/

+2/0
doporučit
10.1.2019 9:47
Foto

F54r49a28n76t91i85š46e65k 16K45š62í77r 2609206745

Zatím jsou eauta příliš drahá, protože je jich málo, až se zvýší jejich počet, cena bude rychle klesat. Předpokládám, že za 8-10 let třetina nově prodaných aut bude čistě elektrických.

+4/−5
doporučit
9.1.2019 19:56

J53o93s48e15f 42P58r98o29c56h73á33z55k41a 3220255594735

Když jsem viděl tu diskusi dole...Češi vypadají jako věční remcalové proti všemu novému, aniž by to vůbec znali. Vývoj jde - zatím- tímto směrem, elektromobily mají mnoho výhod.Nikdo vás přece nenutí si je pořizovat. Patří asi hlavně do měst, ale u nás "na vsi" ho jeden nadšenec má a jezdí v pohodě. Ochrana ovzduší a možnost akumulovat přebytek energie nebo čerpat energii v době nedostatku pomocí chytrých technologií snad za nějakou tu " novotu" stojí.

+3/−3
doporučit
9.1.2019 20:06

V18o26k52o62u60n 74V93l78a76d76i95m73i19r 8752698109308

Ten text je uplne nesmyslny a pripada mi to, ze ho psal skolak ze ctvrte obecne. V jednom Braniborskem meste, a vse tak obecne, ze tomu clovek s aspon IQ dnesniho dne nemuze verit.

Nekde uz jsem psal, ze snacha jezdi s jejim i3 denne do vic nez 40 km vzdalene skoly ve Schwarzwaldu ucit..

Za ty 3 roky co ho ma nemela zadne problemy. Ve skole sice zadnou nabijecku nemaji, ale doma pres noc to funguje perfektne.

+2/−4
doporučit
9.1.2019 12:59

Z96d57e55n74ě11k 64B54á30r71t13a 2673394147525

Karma.Ten blog pana Zímy byl neskutečný blábol.Ovšem učel splnil.Zanadávat si na Zelené a EU.Fakt,že nejvíce se rozvíjející se výroba a použití elektroaut je nyní v Číně,nikoho moc nezajímá.Jen mě pobavila typicky česká představa,kde se předpokládá,že paní poštačka bude automaticky zneužívat své auto pro soukromé učely....

+3/−9
doporučit
9.1.2019 16:42
Foto

J90i85ř87í 69K44r67á21t92k28ý 3530362644

Naprostý souhlas, ten blog jsem četl a napadaly mě úplně stejné myšlenky, buď je to městečko plné "momentálně zaostalých", nebo je to vymyšlené či přčinejmenším hodně zkreslené.

+1/0
doporučit
10.1.2019 9:08

J81i13ř54í 46K96o63n55í21č25e66k 8133970170618

Mooc chloupy lidi v Norsku (60% novych aut pokupali v 2018 na baterky). V ten Amerika uz takych dementnych Tesel nakupili 330 tisjacu. A co teprf chloupyreditelnici FSECH fabrik autovych co takovy svynstva chtej vyrabotovat?? A taky takove enzinyri tam blboni, co se tam pizlou s takymi kravnostami, ne. Pocemu se nezeptaju takych diskutovniku k tomuto s felikou mozkovnou, chlupaci. Nebo pana Zimy, ten by jim to naobjasnoval.

Psal jsem to pomalu, protoze si myslim ze nekteri nejaktivnejsi diskuteri asi ani neumeji rychle cist a mnohym to ani moc nemysli. Pro radost a na vyzkouseni jsem si Teslu 3 poridil, baterie 75 kW. Ujede v pohode 450 km na jedno 80% nabiti. JK

+1/−4
doporučit
9.1.2019 23:39

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz