Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Jako hlavní a jediné vozdlo elektromobil moc praktický není.

Avšak když žiju na vsi a nemám problém zřídit dobíjení, pak by se mi do naší flotily jeden až dva elektromobily docela hodily. Na cesty do práce (20km tam, 20km zpět) nebo na nákupy je to dobrá volba. Navíc beznutnosti výměny oleje, bez starosti o chladící kapalinu.

3 0
možnosti
JZ

J89a30n 57Z96í36m48a

9. 1. 2019 18:46

Od 25 do 40 tisíc euro nové...

3 0
možnosti

M45i13r37e22k 67Ř45í97h15a

9. 1. 2019 17:45

Skoro by se chtělo říct, ševče drž se svého kopyta. Elektromobil jako hlavní dopravní prostředek individuální dopravy? To není ani hodně špatný vtip. Netvrdím že nemá budoucnost. Ale při dnešním dojezdu, rychlosti nabíjení a ceně nemůže "fosilním" vozítkům konkurovat. Nehledě na to, že chybí řádná dobíjecí infrastruktura (už vidím jak na sídlištích čouhá z každého okna kabel k autu) a že nemáme ani výkon eletráren a kapacitu přenesové soustavy. Elektropohon pro MHD (metro a tramvaje už máme) městské zásobování, taxikáře proč ne. Ale jak píšu, pokud nedojedu do Brna a zpět aniž bych musel "tankovat" tak je to spíš hračka pro bohaté.

11 0
možnosti
RP

No, je to defakto hračka i těch chudých.;-D;-D

Odkud, z peněz kterých daňových poplatníků se berou peníze na dotace těchto elektromobilů či skryté dotace, například osvobození od dálničních poplatků, plateb za parkovací místa či vyhrazené jízdní pruhy atd? Jako tomu v mnoha zemích je.

10 0
možnosti
JB

Díky autorovi za to, že tu snůšku nesmyslů o "německých elektroautech" okomentoval.

Pani Zíma asi dobře ví, proč pod svými články nepovoluje diskuzi. Bez oponentury se to mnohem lépe háže nesmyslnými čísly.

10 4
možnosti
JZ

J10a93n 27Z29í41m41a

9. 1. 2019 17:20

To dělám kvůli trollům jako je pan Vokoun a kvůli chronickým viničům jako js.....

1 2
možnosti

Denně chodím kolem sídliště a večer je všechno kolem obsazené auty, mohl by mě někdo vysvětlit, jak se takové množství aut bude nabíjet, to bude na každém metru nabíjecí stanice, nebo budeme přeskakovat natažené kabely ? Auta stojí z důvodů nedostatku parkovacích ploch i ve vedlejších ulicích, tak tam taky budou všude dobíjecí stanice, nebo budu prosit u majitele domku, jestli by mě to nenechal dobít z jeho zdroje? Je to naprosto nedomyšlené a tím pádem odsouzené k zániku, jedině, že by se časem auta dobíjela solární cestou, ale to ještě nějakou chvíli potrvá.

14 0
možnosti
JZ

J76a25n 87Z83í82m18a

9. 1. 2019 17:03

Ty kabely stojí od 150 euro a jak se panečku kradou....

3 0
možnosti
JZ

J13a72n 64Z75í62m77a

9. 1. 2019 16:50

Víte pane Niedermayere to je hezké že se na to zkusíte dívát jinýma očima než já. A je dobré několik věcí doplnit.

To že město a své sousedy nejmenuji, neznamená, že nejsou. Jen jim, ani sobě nedělám zle. Vaše slova o fiktivnosti mých bývalých sousedů mi zní jako ono politické - (To není a nikdy nebude pravda !) nebo si doplňte jiné tisíckrát omílané tvrzení našich politiků.

Před lety ti kdo obhajovali obnovitelné zdroje, dokonce i politici, tvrdili, že je to energie zadarmo. Když dnes člověk rozpočítá čtyři tisíce za elektřinu, tak šest set z toho, činí položka "Podpora obnovitelných zdrojů". Tedy - do vzduchu vyhozené peníze. Tedy, naopak tu ekologickou energii doplácíme ze svého.

K těm technickým zázrakům. Citoval bych dvě auta. Auto paní pošťačky se jmenuje Streetscooter a skutečně ujede 110 km v létě a jako i jediné trochu topí - za cenu zkrácení dojezdu. Pro rodinu ale použitelné není.

12 1
možnosti
JZ

J32a61n 56Z93í29m47a

9. 1. 2019 16:51

Jörgovo auto (původně ho koupil své paní) je elektrická verze Smartu a ono skutečně bez topení ujede asi 80 km. Všechna ostatní auta jsou vlastně jen elektrickými verzemi běžných modelů, které nejsou dražší oproti benzinové verzi o víc jak 30 procent dražší. Tedy na to ti lidi ještě mají.

Auta jako Tesla stojí částky v milionech. Máte pravdu - něco ujedou. Divil bych se kdyby zástupce tak solidní a konzervativní strany jako je ta vaše, někdy hlasoval se Zelenými pro zakázání starších aut - ale v rámci frakcí v EP už bylo v minulosti vidět leccos. Můj článek si nedělá nárok na 100 objektivitu, ale cituje zkušenosti lidí, co ta auta mají. A ty starosti co s tím jsou.

Citoval jste standardní dojezd dnešních plnohodnotných elektromobilů. S těmi 200 kilometry jste celkem blízko pravdě.

9 0
možnosti
Foto

Karma.Ten blog pana Zímy byl neskutečný blábol.Ovšem učel splnil.Zanadávat si na Zelené a EU.Fakt,že nejvíce se rozvíjející se výroba a použití elektroaut je nyní v Číně,nikoho moc nezajímá.Jen mě pobavila typicky česká představa,kde se předpokládá,že paní poštačka bude automaticky zneužívat své auto pro soukromé učely....

3 9
možnosti
JZ

J18a68n 88Z24í35m89a

9. 1. 2019 16:54

Tady je vidět jak Nazelenají lžou. V tom článku nic takového není.

5 0
možnosti
Foto

Proč je to tak nepochopitelné, pane autore. Elektrobusy pro městské dopravní podniky, samozřejmě ano, tam jde jenom o to, aby ten bus vždy stačil dojet na nabíjecí základnu a místo něj vyjel na linku další. Hybridy jistě, ve městě na baterii, mimo město na benzin s tím, že se baterie bude tak i dobíjet. Ale eauta přece logicky musí trpět spoustou neduhů. V zimě špatně topí, respektive, nejlépe je netopit, abych dojel dál, musí také svítit - další problém elektroaut. I těch vámi uváděných 200 km je přece málo. Úplné nabití určitě trvá déle, než natankovat nádrž benzínu, na tu navíc dojedu určitě dál, než 200 km.

Pan Zima napsal velmi správný blog, elektroauta jsou stále ještě hudbou budoucnosti. Navíc on se zřejmě pozastavil nad tím, že některé firmy (ta německá pošta), to nasadila z propagačních důvodů.

Pro obyčejného uživatele nemá elektroauto žádný praktický význam. Tudy cesta nevede.

8 1
možnosti
JZ

J87a87n 43Z68í84m35a

9. 1. 2019 17:26

Já sám si myslím že elektrobusy od určité technologické úrovně smysl mají. U aut to bude za hodně dlouho.

2 0
možnosti
JK

J17o63s56e11f 15K77l59a69t

9. 1. 2019 16:34

Také jsem ten článek považoval za silvestrovský vtípek.

3 1
možnosti
JZ

J38a93n 14Z75í60m37a

9. 1. 2019 16:56

Já jsem se taky se sousedy nasmál - když mi o těch autech vyprávěli. Hezky se v tom jezdí, sám jsem se v jednom na silvestra svezl. ale nechtěl bych to ani za ......

4 0
možnosti
Foto

Elektromobilem bych mohl odjezdit cca 85 až 90% svých jízd a dojezd okolo 130km by stačil, ale ... .

Kupovat si byť ojetý Fiat 500e (na ten jsem v inzerci koukal) za 350 000,- Kč a k němu mít ještě auto na těch zbývajících 10 až 15% jízd nevím. A to parkuji na svém pozemku takže pomalé nabíjení by asi nebylo ten hlavní problém. Bylo by to ekonomické? Těžko. A nemít to druhé auto na delší trasy a před cestou ho shánět někde v půjčovně nebo jinak? Mnohdy právě takové cesty neplánuji s dostatečným předstihem. Takže za mě zatím ne.

7 0
možnosti
VV

Ten text je uplne nesmyslny a pripada mi to, ze ho psal skolak ze ctvrte obecne. V jednom Braniborskem meste, a vse tak obecne, ze tomu clovek s aspon IQ dnesniho dne nemuze verit.

Nekde uz jsem psal, ze snacha jezdi s jejim i3 denne do vic nez 40 km vzdalene skoly ve Schwarzwaldu ucit..

Za ty 3 roky co ho ma nemela zadne problemy. Ve skole sice zadnou nabijecku nemaji, ale doma pres noc to funguje perfektne.

2 4
možnosti
Foto

Tak snachu pozdravujte a popřejte jí za mě šťastnou cestu, až se tím svým vozítkem vydá na dovolenou...

9 0
možnosti
  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1597x
Vystudovaný matematik, poté působil 17let v centrální bance (od pozice referenta po viceguvernéra). Poté přes 5 let v poradenské firmě, ale také jako spolupracovník Bankovní asociace, člen různých poradních skupin a častý pisatel do médií. Mimo to spolupracuje s neziskovým sektorem či vede tréningové programy pro centrální bankéře v zahraničí.
Je ženatý, má celkem 3 děti a jednoho psa (menší živočichy nepočítá).

Seznam rubrik